waarden en bedrijfscultuur in de verf met sport

Zet uw waarden en bedrijfscultuur in de verf met sport

Op 8 september verscheen er een artikel in De Tijd over de kracht van de werknemer en de strijd om witte raven te verleiden met geld en een auto en over je bedrijfscultuur.

We maken hier een samenvatting en gebruiken wat quotes van het artikel:

In tijden van oorlog om talent ligt de macht steeds meer bij de sollicitant. Als werkgever zult u die ene witte raaf niet meer alleen verleiden met een goed loon of een mooie auto. ‘Zet uw waarden en bedrijfscultuur in de verf.’

Loon en andere voordelen blijven natuurlijk belangrijk maar dat onderscheidt u niet van andere werkgevers. Volgens Randstad is een goed loon voor 67 procent van de mensen nog steeds een belangrijke drijfveer bij het zoeken naar een job.

wal willen werknemers

Maar werkgevers worden door sollicitanten, zeker voor schaarse profielen, almaar vaker uitgedaagd. ‘Ze zijn zich bewust van hun positie op de arbeidsmarkt’, weet Jens Spittael, senior manager bij de rekruteringsspecialist Walters People.

Ze stellen ook meer niet-materiële eisen aan een job: bedrijfscultuur en de aandacht voor waarden als sociale verantwoordelijkheid, diversiteit, ecologie en duurzaamheid.

Om bij de eerste te beginnen: het moet fijn zijn om ergens te werken. ‘Dat uit zich onder meer in de omgang met collega’s, de voorzieningen om bijvoorbeeld te sporten of te feesten op het werk, tot en met goede koffie’, zegt Spittael. ‘Die goede espressomachine was vroeger een nice to have, vandaag geeft het een werkgever echt een streepje voor bij sollicitanten.’

Werknemers zijn ook lang onderweg, hebben nood aan de balans werk en prive. Vinden ecologie en duurzaamheid belangrijk.

Laat het ons even op een rijtje zetten wat werknemers belangrijk vinden in een bedrijfscultuur:

  • Balans werk/prive
  • Eco
  • Duurzaam
  • Sport
  • Reputatie
  • Sociaal verantwoord ondernemen
  • Purpose

Dit zijn onder andere de aspecten die wij, “Tonic Lifestyle for Business”, aanleveren door de integratie van fitness ruimtes in bedrijven. De voordelen van een corporate fitness zijn enorm en het artikel van De Tijd is het zoveelste bewijs.

Voordelen van een fitness in een onderneming

  • Bevordert wellness filosofie
  • Verbetert balans werk/prive
  • Verhoogt productiviteit
  • Vermindert ziekteverzuim
  • Omgaan met stress
  • Werknemers die fit zijn, zijn goede leiders
  • Beter humeur zijn betere werknemers
  • Betere leiders en teamwork
  • Bespaar geld, interessante ROI
  • Meer keuze bij het aantrekken van nieuwe kandidaten
  • Imago
  • Teamspirit
  • Minder verloop
  • Engagementstrategie
  • Gezonde competitiviteit
  • Versterkt de cultuur
  • A healthy Tribe results = healthy vibe!
fitness faciliteiten bij bedrijven
Eén van onze realisaties

Het aanmoedigen van de fitheid van werknemers laat zien dat werkgevers om hen geven. Veel werknemers hebben het gevoel dat hun werkgevers hen of hun bijdragen niet waarderen.

Werkgevers kloppen in paniek aan bij communicatie bureau’s over hun ’employer branding’. ‘Employer branding’ werkt vooral op langere termijn: je moet garanderen dat je top-of-mind wordt bij die doelgroep van werkzoekenden die je wil.’

Het is niet erg als je niet de beste betaler van je sector bent, als daar andere troeven tegenover staan.

JENS SPITTAEL
SENIOR MANAGER WALTERS PEOPLE

Denk ook eens aan de fitheid van je thuiswerkers, ook daar hebben we oplossingen voor.

Uit onderzoek van de consultant McKinsey is gebleken dat 70 procent van de mensen op zoek is naar een verbinding tussen de eigen purpose en die van het bedrijf. De coronacrisis heeft de behoefte aan zingeving en betekenis van een job nog versterkt heeft.’

Wij creëren en bouwen fitness faciliteiten bij ondernemingen van ontwerp, installatie tot en met het management. Heb je zin in een goed opbouwend gesprek?, Klik dan hier.