fitnessprogramma

Nu het welzijn van de werknemers voorop staat, pushen meer bedrijven fitnessprogramma’s nu de hybride terugkeer naar kantoor begint

Fitnessprogramma’s:

Met de terugkeer naar het kantoor voor de deur, maken meer bedrijven van het welzijn van hun mensen een prioriteit – en dat geldt ook voor fysieke fitheid. 

Nu hebben sommige werknemers een spraakmakende trainingsmaatje om hen op koers te houden. Wayfair, Samsung, SAP, Accenture Interactive en Sky behoren tot de bedrijven die deelnemen aan nieuwe Corporate Wellness en fitnessprogramma’s, dat werknemers toegang geeft tot de Tonic Lifestyle-app en exclusieve voordelen biedt op de aangesloten fitnessproducten ter ondersteuning van teambuilding en gezonde gewoonten.

“We hoorden van partners dat ze flexibele welzijnsoplossingen voor werknemers nodig hebben die kunnen voldoen aan de veranderende eisen van een modern personeelsbestand”. “Of je nu thuis, onderweg of op kantoor bent, je moet toegang hebben tot de fysieke of mentale oefening die bij je schema past, en zelfs samenwerken met een collega om elkaar te motiveren.”

Sommige bedrijven zijn zelfs zo ver gegaan om speciale studio’s te creëren die zijn uitgerust met de Nohrd gestroomlijnde fietsen en technologie waar het merk om bekend staat, maar misschien is het meest actuele kenmerk van het nieuwe programma de draagbaarheid, gezien de omarming door werkgevers van hybride werkregelingen. “We hebben veel tijd besteed aan de vraag: hoe ziet de toekomst van werk eruit?. “Iedereen is het erover eens dat het flexibeler en dynamischer is. Organisaties hebben welzijnsvoordelen nodig die voldoen aan de behoeften van werknemers waar ze ook zijn.”

De voordelen zijn niet beperkt tot fysieke fitheid. In een onderzoek onder leden in de VS, het VK, Canada en Duitsland zei 83% dat hun fitness-routine hen meer voldoening gaf op het werk, terwijl 64% zei dat het hen productiever maakte. 

Tonic Lifestyle for Business promoot fitnessprogramma’s niet alleen als een middel om de gezondheid en het welzijn van werknemers te verbeteren, maar ook als een hulpmiddel voor werkgevers om de betrokkenheid van werknemers en het behoud van personeel te stimuleren.

Dan Healey, hoofd HR voor SAP Noord-Amerika, zei dat het afgelopen jaar heeft aangetoond dat strategische investeringen in programma’s die een sterke betrokkenheid van medewerkers, teamwerk en inspiratie stimuleren, positieve resultaten kunnen opleveren die hybride werkmodellen ondersteunen. 

Fitbit is een ander fitnessmerk dat verbindingen wil leggen met bedrijven en hun mensen. Het bedrijfsgezondheidsplatform, Fitbit Care, is ontworpen om werknemers te motiveren om hun gezondheid en fitheid te beheren via de persoonlijke trackers waar het bedrijf bekend om staat, evenals persoonlijke coachingondersteuning.

Natuurlijk zijn bedrijfssportscholen voor altijd een steunpilaar geweest van grote technologiebedrijven zoals Google en Apple, terwijl elders gesubsidieerde lidmaatschappen van fitnessclubs een bekend werknemersvoordeel zijn geworden. Maar de herinrichting van kantoorruimtes tijdens The Great Reopening heeft meer bedrijven (en niet alleen de Googles van de wereld) geïnspireerd om fitnessfaciliteiten te bouwen in hun eigen hoofdkantoor, waaronder trainingsruimtes, yogastudio’s en wandelpaden. 

Robin Skidmore, CEO van het in het VK gevestigde prestatiemarketingbureau Journey Further, zei dat het bedrijf sinds COVID-19 “aanzienlijke investeringen” heeft gedaan in alle drie de kantoren op basis van input van werknemers, inclusief onroerend goed dat is gewijd aan fitness. “Onze kantoren zijn een integraal onderdeel van onze cultuur, dus het was een belangrijk signaal voor het bedrijf dat we erin moesten blijven investeren, ons voorbereiden op wanneer we zouden kunnen terugkeren”, voegde Skidmore toe.

Grace Roberts, Global Communications Officer bij het creatieve bureau B-Reel, zei dat het bij het plannen van de terugkeer van werknemers naar kantoor essentieel was om een ​​ruimte te creëren waar ze zich konden concentreren op hun fysieke en mentale welzijn. De nieuwe fitnessruimte omvat yogamatten, Nohrd fitness apparatuur en toegang tot de ademhalingsapp State, die door het bureau is ontwikkeld. 

Het is gewoon het nieuwste fitnessinitiatief bij Tonic, dat Nike en H&M tot zijn accounts rekent. “Wellness Wednesdays” zijn al een vast wekelijks onderdeel van het bedrijf, dat werknemers ook een maandelijkse toelage biedt voor gezondheids- en welzijnsactiviteiten die hen helpen op te laden en zich opnieuw te concentreren.