fitness oplossingen

Hoe actieve werknemers uw bedrijf beïnvloeden

Actieve werknemers:

De voordelen van lichaamsbeweging strekken zich veel verder uit dan de fysieke resultaten die we zien en horen. Afvallen, spieren opbouwen en strakker worden zijn geweldige resultaten, maar de niet zo zichtbare voordelen zijn net zo waardevol, zo niet meer.

Actieve mensen zijn over het algemeen gelukkiger, gezonder en leiden een rijker leven, en elk van deze eigenschappen werkt door in de impact die ze hebben op uw bedrijf. Dit is niet zomaar een artikel over het geven van een fitnessvoordeel aan uw werknemers om uw zorgkosten te verlagen, maar laten we dat niet als minder belangrijk afdoen. Het gaat over de vele manieren, meetbaar en onmetelijk, waarop actieve medewerkers invloed kunnen hebben op uw bedrijf.

Laten we erin duiken.

De voordelen van lichaamsbeweging strekken zich veel verder uit dan de fysieke resultaten die we zien en horen. Afvallen, spieren opbouwen en strakker worden zijn geweldige resultaten, maar de niet zo zichtbare voordelen zijn net zo waardevol, zo niet meer.

Actieve mensen zijn over het algemeen gelukkiger, gezonder en leiden een rijker leven, en elk van deze eigenschappen werkt door in de impact die ze hebben op uw bedrijf. Dit is niet zomaar een artikel over het geven van een fitnessvoordeel aan uw werknemers om uw zorgkosten te verlagen, maar laten we dat niet als minder belangrijk afdoen. Het gaat over de vele manieren, meetbaar en onmetelijk, waarop actieve medewerkers invloed kunnen hebben op uw bedrijf.

Laten we erin duiken.

Wat definieert een actieve werknemers?

Elke organisatie zal dit anders definiëren, en het komt neer op hun eigen cultuur. Bij Peerfit definiëren we ‘actief’ zijn als twintig minuten of langer fysiek bewegen. Actieve werknemers sporten gemiddeld twee tot drie keer per week. Het soort activiteit varieert natuurlijk en kan bestaan ​​uit wandelen, groepsfitnesslessen, krachttraining… de lijst gaat maar door.

Als je er nog geen hebt, overweeg dan om fitnessinitiatieven aan je wellnessprogramma’s toe te voegen die zowel activiteiten op de werkplek als daarbuiten stimuleren .

Invloed hebben op het bedrijf

Allereerst is het belangrijk om de gezondheidsgerelateerde voordelen van actieve werknemers aan te pakken. Door hun werknemers aan te moedigen actief te zijn, zijn bedrijven proactief om hun werknemers gezond en wel te houden. Deze verschuiving van reactieve naar proactieve inspanningen betekent dat u minder geld uitgeeft aan kosten voor gezondheidszorg, het gebruik van claims en de kosten van werknemers, om er maar een paar te noemen.

Actieve mensen maken huidige werknemers. Ze hebben een verhoogd energieniveau waardoor ze alert kunnen blijven en een diepere focus kunnen behouden. Om nog maar te zwijgen van het feit dat hun productiviteitsniveau drastisch stijgt. Ze hebben een betere gezondheid en worden minder vaak ziek dan inactieve mensen, wat leidt tot een daling van het ziekteverzuim

Mensen die actief zijn, ervaren hogere endorfineniveaus dan mensen die niet aan lichaamsbeweging doen. Dit betekent dat ze gelukkiger zijn en dingen met een positieve mentaliteit opnemen. Hoe actiever uw medewerkers zijn, hoe leuker ze hun werk vinden, waardoor u minder verloop aan uw handen heeft. Bovendien worden bedrijven met gelukkige werknemers geprezen als een van de beste plekken om te werken, wat u verder helpt om toptalent aan te trekken.

We zijn nog steeds te tikken in het volledige potentieel van de werkplek wellness en we moeten het feit dat we misschien niet altijd in staat zijn om te omarmen zien de resultaten van onze wellness-programma’s. In de zakenwereld raken we vaak verstrikt in het meten van waarde door nummers te volgen. In de meeste gevallen is dit een absoluut. Met welzijnsprogramma’s wordt het tijd dat we ons niet meer richten op het rendement op investering en ons gaan richten op de waarde van investeringen. Het wordt tijd dat we samen wellness herdefiniëren.