4 redenen waarom uw bedrijf in wellness moet investeren

4 redenen waarom uw bedrijf in wellness moet investeren

Tussen Operations en de algemene behoeften van een bedrijf is het niet meer dan normaal dat bedrijven hun investering in alle capaciteiten willen maximaliseren , en dat geldt natuurlijk ook voor wellnessprogramma’s. 

Als u aan het twijfelen bent welke handelwijze het beste is als het gaat om uw bedrijfswelzijnsprogramma, of als u probeert te beslissen of u er al dan niet een wilt implementeren, dan zijn hier vier redenen waarom u absoluut moet investeren in het welzijn van uw werknemers. 

Het is wat werknemers willen (en nodig hebben!) 

Flexibele of externe werkopties en betaald gezinsverlof worden steeds meer onmisbare voordelen voor bedrijven in plaats van ‘extraatjes’. Wellnessprogramma’s zijn geen uitzondering. In een onderzoek met secundaire arbeidsvoorwaarden Unum zei meer dan een derde van de werknemers dat een sportschool of wellnessprogramma ter plaatse op hun wensenlijstje stond. 

80% van de Amerikaanse volwassenen voldoet niet aan de aanbevolen niveaus van fysieke activiteit, en het is aangetoond dat het aanbieden van toegang tot lichaamsbeweging aan werknemers niet alleen hun fysieke gezondheid ten goede komt, maar ook hun mentale en emotionele gezondheid . 

Het is een engagementstrategie

Hoewel de voorliggende beslissing gaat over een technisch gezien een wellnessprogramma , is het echt een betrokkenheidsstrategie – als het goed wordt gedaan.

Een van de kenmerken van een succesvol wellnessprogramma is personalisatie. Sportsubsidies en biometrische screenings domineren traditioneel de bedrijfswellnessruimte, maar ze missen ook opvallend veel betrokkenheid . Waarom? Omdat ze niet aanpasbaar zijn en vaak beperkt zijn tot één optie. De oplossing? Programma’s waarmee medewerkers hun wellnesstraject kunnen afstemmen op hun eigen wensen en behoeften, zoals Peerfit. Uw medewerkers zijn tenslotte geen one-size-fits-all, waarom zou hun wellnessprogramma dat wel zijn? 

Naarmate werknemers meer betrokken raken bij uw wellnessprogramma, zult u merken dat ze ook meer betrokken raken bij het werk. Het is bewezen dat lichaamsbeweging ons gelukkiger maakt (sommige onderzoeken suggereren zelfs meer dan geld!), en gelukkigere, gezondere werknemers leiden tot een productiever en meer gericht personeelsbestand. 

Het houdt je competitief

Als je de afgelopen maanden geprobeerd hebt om mensen te werven, weet je dat de arbeidsmarkt krap is. Nu de werkloosheid op het laagste punt in vijftig jaar staat , maken bedrijven meer dan ooit gebruik van hun voordelen en secundaire arbeidsvoorwaarden om potentiële medewerkers aan te trekken. 

Door een wellnessprogramma aan te bieden dat potentiële werknemers echt willen gebruiken, blijft u niet alleen concurrerend bij het aannemen van personeel, maar helpt het ook om talent te behouden zodra u het vindt. Eén onderzoek toonde zelfs aan dat werknemers eerder contacten naar hun bedrijf doorverwezen als het een wellnessprogramma aanbood. Zien? Daar is die engagementstrategie aan het werk.

Het versterkt de cultuur

Het is geen geheim dat we denken dat collega’s de beste trainingspartners zijn . We hebben ons bedrijfsmodel immers niet alleen op dat uitgangspunt gebouwd; we hebben er ook onze cultuur op gebouwd.

Als je van maandag tot en met vrijdag acht uur per week werkt in een traditionele kantooromgeving, betekent dat dat je letterlijk meer tijd met je collega’s doorbrengt dan met vrienden en familie. Om die reden is het van cruciaal belang dat de banden die tussen collega’s worden gesmeed, gezond en sterk zijn, en niets zegt zo gezond als je collega uitnodigen om wat stress uit te zweten. 

Als het gaat om investeren in de gezondheid en het welzijn van uw team, is het belangrijk om te onthouden dat het een investering is , niet zomaar een uitgave. 

Klaar om te investeren in het welzijn van uw medewerkers?